گفتگو و مصاحبه رسانه خبرآنلاین با آقای علی وکیل علی آبادی فرزند گرانقدر مهندس حاج عباس وکیل ،جوان موفق و خوش نام در حرفه شریف خلبانی در استان تهران

گفتگو و مصاحبه رسانه خبرآنلاین با آقای علی وکیل علی آبادی فرزند گرانقدر مهندس حاج عباس وکیل ،جوان موفق و خوش نام در حرفه شریف خلبانی در استان تهران

?باب گفتگوی خود را بایک نخبه دیگر علی آبادی آغاز میکنیم

?علی وکیل علی آبادی هستم متولد سال ۱۳۶۷ دارای تحصیلات لیسانس مهندسی مکانیک فوق لیسانس مهندسی مکاترونیک و دانشجوی دوره‌ی دکترای مکانیک و در حال حاضر بیشتر وقتم به یادگیری دوره ی خلبانی اختصاص دارد.

?این دکتر گرانقدر و مردمی در ادامه گفتگو با گزارشگر رسانه مردمی خبرآنلاین اظهار داشت :
در حال حاضر مشغول آموزش دوره‌ی خلبانی فوق سبک یا هواپیماهای شخصی در تهران هستم

? جوان موفق روستا با بیان اینکه بعد از کلاسهای تئوری و قبول شدن در آزمون می توانید از حراست سازمان هواپیمایی مجوز لازم را کسب نمایید. گفتند : می توانید همزمان با مراجعه به مراکز پزشکی هواپیمایی تست های سلامت پزشکی را انجام داده ‌و با گرفتن مدرک سلامت‌ پزشکی و تایید حراست، شروع به آموزش پروازهای عملی نمایید.

?خلبان علی وکیل گفت : ابتدا ریت مورد استفاده در لباس تک خط می باشد که بعد از گذشت‌ ۱۵ الی ۲۰ ساعت پرواز با حضور و تایید استاد خلبان‌ و مسئول عملیات فرودگاه می توانید اولین پرواز که اصطلاحا سولو گفته می شود را انجام دهیم.

?وی ‌در ادامه گفت : بعد از انجام موفق پرواز سولویی دانشجو سولو شده و ریت دو خط جایگزین‌ ریت تک خط می شود (ریت به درجه ی خلبان ها گفته می شود که ازیک تا چهار خط طلایی باشد)
بعد از سولو شدن دانشجوبان فقط می توانند پروازهای انفرادی در محدوده فرودگاه با همراهی استاد خلبان انجام دهند و بعد از گذشت حدود سی ساعت پرواز از طرف سازمان‌ هواپیمایی ، استادی جهت چک کردن دانشجو‌یان معرفی و تمامی آموزش های عملی را فرا می گیرند ‌و‌ با تایید سازمان مدرک‌ ppl به دانشجویان داده می شود و با در دست داشتن مدرک فوق در محدوده فرودگاههای تمامی کشورها حق پرواز انفرادی دارند.

?علی وکیل علی آبادی گفت : دانشجویان با ادامه دادن پروازها و بالا بردن ساعت های پروازی و‌ گرفتن مدرک ذکر شده حق پرواز با همراه و بین شهرهای مختلف را دارند. دوستانی که علاقه ‌به خلبانی مسافربری دارند . دو راه دارند ، دانشگاه و دیگری از طریق آموزشگاه های خصوصی‌ که هزینه بسیار بالایی‌ در حدود یک میلیارد تومان دارد که با توجه تعداد محدود هواپیما و حجم زیاد دانشجوهای‌ فارغ التحصیل در این رشته عملا امکان ورود به این صنعت بسیار‌ سخت می باشد.

✅وی در بخش پایانی مصاحبه خود با لبخند و نگاهی همراه با فروتنی گفت : پیشنهاد من‌ به دوستان و همشهریانی که همیشه علاقمند به پرواز هستند این است که با ورود به دوره های هواپیمایی سبک می توانند به آرزوهایشان برسند و هم از لذت پرواز بهره مند شوند . من شخصا پرواز سولویی انجام داده ام و‌ دو خط شده ام‌ اما به سی ساعت پرواز نرسیدم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک این امر میسر گردد.

  • نویسنده : مصطفی غلام زاده
  • منبع خبر : خبرگزاری علی آباد آنلاین